Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2011

Pix from Roadtrip: Norrland part 6

Av Matilda - 13 augusti 2011 19:02

God Afton!


Här följer ett inlägg från ett soligt Stockholm, Nacka. Idag har vi varit uppe tidigt, Esther vaknade 06.50 undrar har det någonsin hänt?

Kl 09.00-09.30 är mer hennes tider..

Men det var inte så dumt att börja dagen tidigt.

Vi har, efter 6 veckors semester, varit och STORhandlat på Willys. Verkligen med betoning på STORhandlat. Jösses!


Men vet ni att det finns inget som gör mig så glad, inspirerad och till freds som en välfylld kyl och frys. Då mår jag bra.     


Enough said om ditten och datten. Här kommer fortsättningen på Norrlandsresan.

Vi började söndagen den 24:e juli, Pers födelsedag, med färska jordgubbar och Pers favorit - äggröra. Lyxigt värre vill jag lova efter knäckemacka på knäckemacka med mjukost..


Pers dag fortsatte efter hans önskemål, vi begav oss vidare på vår resa söderut och hittade en strutsfarm på vägen. Verkligen väl värd ett stopp för att titta på strutsar och strutskycklingar, dricka kaffe och äta kaka gjord på strutsägg- "strutskaka". Per var jättenöjd!   

Stora, fina djur, men dom ser lite knasiga ut med jättekroppar och pyttehuvuden.

     




Vi lovade oss själva att inta en lunch på snabbmatsstället "Frasses", det finns inte längre söderut än typ Gävle. Det blev Pers födelsedagslunch.

 

Jädrit fina burgare! Varma rekommendationer från mig i alla fall!


Jag körde och vår färd fortsatte..

  (Ben/ryggsträckare)


och vi gjorde en avstickare över Trappstegsforsarna.

       

Fikapaus!

(Per som är fotograf igen... Vad är det med rygg/rumpbilder - jag vet inte?)


Förbi Klimpfjäll och underbart vackra Stekenjokk. Tyvärr kom det världens regnskur så vi kunde inte riktigt stanna och kalfjällets storhet är inte lätt att fånga på bild. Men visst vill jag dit igen!


         


Strömsund blev kvällens mål, då var vi alla grymt trötta och vi fick tag i en billig stuga. Varför pröjsa pengar för tält när man kan bo lika billigt i stuga!?


     

Men vid närmare eftertanke, eller iaf så här i efterhand, så hade vi nog haft större sovutrymme i tältet. Ha, ha!!

Men visst är det charmigt att trängas lite också, ja, jag gillart!

Fan va vi är snygga!


Kvällens kulinariska läckerheter kom från stans STATOIL!

Matilda och Camilla beställde: Mamma Scans köttbullar, makaroner med tomatsås, majs och tomat.

Per och Anders: Pyttipanna med ägg.

Gött, gött!

   


Med en folkis går lite vad som helst ner, eller hur!


Trevlig Lördag Kära Vänner!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards