Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

När har det gått för långt?

Av Matilda - 9 februari 2012 17:17


Hej på er!


Jag tillbringar fortfarande mina dagar med näsan i mattenboken, från hyfsat tidig morgon till sen eftermiddag.

Jag har inte glömt bloggen, det är bara matten som tar sin lilla tid.

Imorgon kommer dock mitt efterlängtade lilla hjärta hem, nu har hon varit borta alldeles för länge!

Visst är det behövlig studietid men min vardag är långt, långt, lååångt ifrån densamma utan henne här hemma.


Jag har i närmare två arbetsveckor spenderat hela mina dagar med den där matteboken, så mycket tid att jag nu även drömmer om y och x-termer på nätterna. Ja, det är helt sant!!

Jag är en sådan där sömnpratare och när jag vaknar av att min egen röst säger "y = x + 3" och liknande saker, har det gått för långt då? Någon som vet?


Sedan vet jag med mig att jag drömmer väldigt mycket, nästan extremt mycket.

Detsamma var det när jag väntade Esther. Jössen vilken hjärnaktivitet ska ni veta!

Det rör sig som allt mellan himmel och jord, från att jag tappar tänder till matematiska termer till, främst matematiska termer. I sammanhanget känns det lägligt att citera min goda vän Natalie: "Är det till min fördel?"


Nåväl, mina förhoppningar säger mig att det är till nytta, kanske är det ett resultat som innebär att faktiskt fastnar därinne i hjärnkontoret. Vad vet jag?


I övrigt är allt i sin ordning.

Jag kunde inte låta bli och var tvungen att göra en jämförelse mellan hur jag såg ut i v. 14 med Esther och nu.

Det är lite skillnad...

F.ö kunde jag känna Esther först i vecka 15 men den här lill* rackaren kände jag redan för någon vecka sedan.

  Däremot har jag nog lagt på mig några kilon mer den här gången... Hrm.. ja, ja..


Nåväl, jag ska inte trötta ut er med onödigt pladder. Höres snart igen!

Puss!

 
 
jessica, hos Familjen vanlig

jessica, hos Familjen vanlig

9 februari 2012 18:07

Härliga bilder, själv är jag inte tillräckligt nöjd med min kropp för att knappt ta några gravidbilder!! Men märkte ju på kläder och så att jag var större med Vide
kram igen

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards