Emma-Matilda

Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Matilda - 18 februari 2012 17:11


God Eftermiddag!


Inser att jag bara blir sämre och sämre på det här med att blogga. Inte bra. Jag vill ju så gärna ha en levande blogg med text och bilder från vår vardag. Till saken hör väl att vår vardag just nu är extremt fattig på särskilda händelser, det är främst till helgen som det blir roligare och bloggvärdiga inslag.

Vardagen är just vardagen, dagarna skiljer sig knappt åt och hur kul är det att läsa om att vi lekt, varit ute, ätit lunch och pluggat fem dagar i veckan?


Nåväl, så här ser det ut i mitt kök just i detta nu.

       

VI ska käka sticky spareribs med coleslaw och pommes. Jädrar va gött! Jag lovar att återkomma med resultatet!

Per har tagit kommando i köket ikväll och det är ganska mysigt att bara sitta här på kökssoffan, lyssna på Edith Piaf, dricka äpplejuice i vinglas, småprata och titta på när han stökar.

  Esther hänger såklart med oss, stundom liggandes på soffan, stundom uppflugen på en köksstol och tjatar på Per om att få smaka på vitkål eller vad som ligger framme.  


Idag går jag även in i vecka 16 (dvs. 15+0) och den lill* gör sig till känna nästan dagligen. Det är så mysigt!

  Slänger in en jämförelsebild bara för skojs skull.

Ni får stå ut med att jag flashar lite hud, det är magen ni ska titta på!   Haha!


Ser fortfarande bara överjäst ut, mestadels för att jag har extremt uppsvällda tarmar men nog om detaljerade beskrivningar. Det finns en bebis där iaf, en liten rackare, och min magkänsla säger mig att det är en pojke.


Nu ska jag påbörja kvällens efterrätt, hörs snart igen!

Puss och Kram där ute, hoppas ni får en riktigt mysig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards