Emma-Matilda

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av Matilda - 20 februari 2012 09:08


God Morgon!


Ännu en ny vecka framför oss då, på dagens schema står såklart lek och bus, studier, en promenad i solen och mata ankorna vid Järlasjön, en tur till affären för att köpa div matrelaterade attiraljer och... ja, det var nog i stort sett allt.

Helt vanlig måndag med andra ord.


What else? Jo, jag kan ju berätta att kommande dagar bjuder på vegetarisk kost. Vi har haft sån sabla köttfrossa i flera dagar så jag börjar känna mig som en grottmänniska. Lite variation tack!

Dagens lunch blir därför en enkel dhal och till kvällen blir det nog en potatis- och jordärtskockssoppa. Mumma!


Men jag måste ju såklart inflika att lördagens middag INTE gick av för hackor! Nej, nej!

    Sticky spareribs med en ingefärssmakande glaze som var bland det godaste vi ätit på länge. Per sa knappt ett ord under hela middagen. Frosseri på hög nivå!

    Den bjuder jag på... 


Och utan att blir allt för detaljerad så hade vi knappt hunnit svälja sista köttbiten när Esther sa att hon bajsat.

En mindre angenäm doft spred sig i köket och vi kunde snabbt konstatera att det inte fanns någon annan lösning än att ställa fröken i badkaret eftersom blöjan inte gjort vad den borde.

En bättre avslutning på en mysig lördagsmiddag får man leta efter!

 


Men Esther var nog så glad ändå!   


Söndagen kom och vi gjorde inte många knop den dagen heller. Vi har haft ombytta roller i köket och igår stod Per för bak av frukostbröd i form av två sirapslimpor. Jättefina och synnerligen goda!

Han var lite rädd att jag skulle ta cred för bröden så jag vill bara åter förtydliga att det är Per och ingen annan som har bakat dom. Okej!

 


Dags att luta sig tillbaka, slå upp kursboken i "teknik, människa och samhälle" och berika mig med lite kunskap i teknikutvecklingens historia. 

Hej på ett tag!


/Matilda


Ovido - Quiz & Flashcards