Emma-Matilda

Alla inlägg den 22 februari 2014

Av Matilda - 22 februari 2014 23:45

 

God Kväll,

 


Några dagars tystnad beror, som vanligt, på brist av tid. Två veckor kvar till tentor, en vecka kvar till flytt.

Det händer grejer omkring mig mest hela tiden, inget jag har ont av dock.

Okej, handen på hjärtat; livet i en flyttlåda börjar bli lite tradigt. (6 gånger på 6 år, eller vad blir det?)

Men jag vill absolut inte verka gnällig, det har varit mycket bra också! Fast vetskapen att jag kommer landa för åtminstone två år framöver, det känns som en skön tanke.

 

Detta blir sista helgen i Kålltorp för barnen, nästa gång väntar ett nytt hem för dem. Förhoppningsvis har jag hunnit komma i ordning, så de slipper leva rövare bland flyttlådor som nu. Det återstår att se. Idag levde vi rövare ute istället.

        

Vi träffade en granne med barn så flickorna fick springa av sig lite överskottsenergi.

Edith kollapsade till slut, då gick vi in och åt lite mat istället. Fiskgryta och ris. Enkelt, gott.

 

 

Och när Lillasyster har lagt sig för natten, då myser vi själva Esther och jag.   

 


 

Mer behövs inte för att förgylla en lördag.   

 

Hoppas ni har en lika skön helg kära vänner.

/Matilda

Ovido - Quiz & Flashcards