Emma-Matilda

Alla inlägg under januari 2014

Av Matilda - 30 januari 2014 17:51


...men tog det utomordentligt vackert hem.

 

#älskarsnabbaleveranser

Av Matilda - 29 januari 2014 18:52


 

God Kväll Gott Folk.


Allt väl denna onsdagskväll hoppas jag.

Här på Lagmansgatan är det lite händelsefattigt för tillfället, något som resulterar i en andefattig blogg.

Men så är det ibland.


Fast tristess och stiltje behövs också.

Jag är ganska säker på att det kommer ändra sig inom en mycket snar framtid.

Förmodligen på grund av den här manicken. Förhoppningsvis redan imorgon! 

Lite som att vänta på tomten med julklappssäcken. Fast här är det fråga om SMS från posten istället. 

Usel liknelse. Ja, ja, jag är i alla fall spänd och förväntansfull!


Och nu tänker ni: "Intresseklubben antecknar". Okej, jag ger mig.

Kram-m



 

Av Matilda - 27 januari 2014 23:42

 

God Afton.

Måndagskvällen har gjort sig till känna. Mörkret har lagt sig och tröttheten smugit sig på.

Jag sitter uppkrupen på min kökssoffa och läser engelsk grammatik fast motivationen börjar svikta.

Ett behov av att skriva några rader föll på mig så jag gav vika för det.


Helgen spenderade jag i Karlsborg. Delvis för att det var min barnhelg men också för att träffa far som fyllt år, träffa mormor som jag inte sett på länge samt umgås med min bror och hans familj.

En mycket fin helg med mina allra nära och käraste. 


Så igår, på tåget till Göteborg, slogs jag av insikten hur mycket jag tycker om den här stora förändringen som skett i mitt liv.

Jag har funnit mig själv igen, utan att jag egentligen visste att jag tappat bort mig på vägen.


Kanske den insikten nått mig förr, eller kanske senare, men det är först nu som jag verkligen vågar se den.
Jag kan inte förneka att jag har varit rädd. Rädd att komma till en annan uppfattning.
Ånger.
För någon återvändo finns inte.  


Jag uppskattar att jag tagit mig hit.
Även om vägen varit en känslomässig berg- och dalbana där man pendlar mellan sorg och eufori.

Men nu, nu vågar jag helt ärligt säga att det här livet är väl värt varenda minut.
Det är början på något nytt.


-m
 

Av Matilda - 21 januari 2014 19:26


 

En dag som idag längtar jag ut, längtar bort.

 

   

/Matilda

Av Matilda - 20 januari 2014 16:47



 

Hej på er.

 

Första dagen på läsperioden - så skönt med normal vardag!!

Nu har jag varit ledig tillräckligt länge.


På agendan i afton:

Frysfyllning!


 


-m


Av Matilda - 17 januari 2014 17:48


Hej igen.


Allvarligt talat, jag skrattar snudd på hysteriskt åt detta!


En del av mig kan verkligen förstå den här frustrationen.
Kanske för att jag också kan bli sådär vansinnig på mig själv emellanåt.
Och svära, mm... ja, det gör jag ju också i det läget...  Men naturligtvis inte när barnen hör, det får ni inte tro!

Och kanske inte riktigt så här brutalt.


 

 

EN LITEN STOR VARNING FÖR SPRÅKBRUKET!

Okej!

 

 

-m

 

Av Matilda - 17 januari 2014 13:39

 

Hej på er!

 

 

Angus & Julia Stone sällskapar mig, jag gillar verkligen den här spotify-funiktionen.

 

Jag har smygstartat lite.

På måndag börjar skolan igen - Äntligen.

Ja, jag bli lite rastlös utav den här ledigheten.


Så här sitter jag nu, på min älskade kökssoffa, och läser igenom lite material till vårens kurser.

 

Egentligen borde jag gå och handla. Men vädret utanför fönstret får mig att överväga annat.  

 




Fast jag är löjligt sugen på det här:  

 

Barnen och jag åt detta i söndags. Jag har någon slags fixering vid sill för tillfället.

Får liksom inte riktigt nog.

Så trots all ovilja får jag nog trava bort till Konsum och fylla på kylskåpet. Ytterst intressant information.

Åh förresten, Esther och Edith har fått förskoleplatser i Karlsborg. Mycket glädjande nyheter!

Esther börjar på måndag och Ditten i februari. Det behöver de.

 

Nähe, om det ska bli någon lunch/middag är det nog läge att ge sig iväg.

Det är fredag så jag får passa på att önska er en trevlig helg!!

 

Kram
-m

Av Matilda - 15 januari 2014 22:21

 

God Afton.

 


Jag måste bara få dela med mig av en liten kille.

Han heter Fritiof.

       

Och han har fullständigt charmat in sig i mitt stora, djurälskande hjärta.

 

Jag lånade med mig honom av bror min för att få njuta av lite skogsluft och snö medan jag var i Karlsobrg för att lämna barnen.

Mysigt och välbehövligt.

Men här i Göteborg är det barmark och snudd på milt, det är också rätt gött om jag ska vara ärlig.

 

Eftersom det är lite tomt sedan barnen åkte så slänger jag in Esthers favoritlåt, och så ler jag för mig själv åt tanken på mina två "sjungerskor". Jag kan ha hört den ungefär 63 gånger de senaste två dagarna.

     

 


/Matilda


 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards