Emma-Matilda

Alla inlägg den 1 januari 2014

Av Matilda - 1 januari 2014 20:31


God Afton!

 


Årets första dag är snart till ända.

I skrivande stund ligger mina barn och sover.

Bakgrundsljud från TV:n strömmar in i köket där jag sitter, mor skrattar.
Från källaren hörs till och från något odefinierbart ljud, far håller sig sysselsatt.

 

Jag vet att det här året, 2014, kommer innehålla stora förändringar, positiva som negativa.

Fast vilket år gör inte det?

För min del kommer det i alla fall betyda stora omställningar men jag får återkomma till dem vid ett senare tillfälle.

Mest för att jag inte riktigt vet hur jag vill formulera orden än.

 

Istället förevigar vi några härliga inslag från julen 2013 här på bloggen.

  "Dan före dan", skinkan griljerad, granen klädd och klapparna ditlagda.
      Då njuter man nästan som mest, redo att ta sig an julen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Julaftons morgon, grötfrukost och klappar till barnen.

       

Deras lycka, min lycka.

 

    Julfina ungar, uppradade framför granen. Cheezy..ah, varför inte!

 

Och såklart den goda julmaten!

 

#Jagvetintehurmångadagarmanäterjulbordsmatefter24:edecember.
 #Göttärdet

 

På Juldagen samlades vi i Åsen.

Barn och vuxna, pappas älgkött med hasselbackspotatis och sås,
klappar och så jultomten förstås!

   

  

 


Jag Älskar julen. Jag gör det. Det kunde varit lite snö men man kan ju inte få allt här i världen.

Är det förresten någon som vet var vintern tagit vägen?


 

Så kan det se ut hos oss.

Jag återkommer snart igen men nu har jag en god bok som väntar på mig.

Ledighetslyx - skönlitterär läsning!!! (Tack tomten!)

/Matilda

 

Ovido - Quiz & Flashcards