Emma-Matilda

Alla inlägg den 2 februari 2014

Av Matilda - 2 februari 2014 21:57



20-årsgräns för att få handla på Systembolaget.

18-årsgräns för att få rösta.

15-årsgräns för att få köpa energidryck.


Jag fick just visa legitimation för sistnämnda.............................     ........

Kom igen - det är inte okej!!

Inte okej.


Är det mössan??

 

Note to self: Hrmm.. Dags att putsa spegeln också.

Av Matilda - 2 februari 2014 20:24


God Kväll!

 


Ännu en dag har snart passerat för att aldrig komma åter.

Jag har just lagt undan ECDIS boken, och nu sysselsätter jag mig med att flytta bilder, dokument och annat smått och gott från gamla till nya datorn.

Men med ett USB-minne på 2 GB tar det sin lilla (läs oändliga) tid, det finns garanterat smartare lösningar men jag orkar bry mig för ögonblicket.

 

 

Snubblade oplanerat in på gamla konsertbilder, tagna med min Nokia från stenåldern.  

Skrattade lite gott åt mina försök att fånga frontmannen Jocke Berg. No good.

Men även om han bara är en suddig kontur i en bild så är mitt minne av den konserten ett av de bättre.

En regnig kväll i Stockholm, tror det var i maj 2005, som gav en musikupplevelse jag fortfarande tänker på. Särskilt när jag hör detta.

 


Hoppas ni haft en skön söndag!

Kram-m

Ovido - Quiz & Flashcards