Emma-Matilda

Alla inlägg den 15 februari 2014

Av Matilda - 15 februari 2014 22:41


God Kväll, jag är åter i Götet. Det blåser så det visslar i mina fönster. Jag sitter uppkrupen i soffan och kikar på matlagningsprogram. Franska inslag från Carcassonne. Jag som älskar det franska köket, det franska språket och, ja, det mesta som rör fransk kultur. Det fascinerar mig.
Åh, apropå det! Vilket fantastisk trerätters middag vi åt igår!! En slice örtkryddad tomatpaj till förrätt och en helt underbar Bouillabaisse, a la Provence, till varmrätt. Jag tror inte att jag har ätit en så god Bouillabaisse tidigare!! Till dessert; den oslagbara glasstårtan från Kling. Det är verkligen en riktigt familjefavorit hos oss.    


Det är också så mysigt att se våra barn tillsammans: mina flickor, Marias två pojkar och Anders flicka och pojke. Trots åldersspannet på 1-12 år så har de glädje av varandra, relationen mellan dem är något jag verkligen värdesätter.


Förresten, bättre sent än aldrig:

                 

Jag, Esther och Edith for till Sjöfartsmuseet. Esther blev förtjust i hummern, men "den var inte alls så röd som den brukar". Försöka ta kort på båda samtidig är inget lätt projekt. Mina kanttar!


Imorgon träffar jag några klasskompisar över en fika, det är också kvalitetstid vill jag lova.

Men nu hörrni, nu ska jag fortsätta titta på matlagningsprogrammet. Nyfångad fisk som grillas, herre gud så gott!


Puss och kram

-m

Ovido - Quiz & Flashcards