Emma-Matilda

Alla inlägg den 18 april 2012

Av Matilda - 18 april 2012 20:54

God Kväll!


Här sitter jag vid mitt köksbord och gör just ingenting för ögonblicket.
Det har varit en produktiv dag på den matematiska fronten, framåt kvällskvisten började dock hjärnverksamheten att koppla ifrån och då är det lika bra att lägga undan böckerna.


Jag känner mig lite smått uppgiven. Esther är, om jag inte redan nämnt det, i Karlsborg och vi åker ner till henne på fredag, skuttan min. Vad skulle jag göra utan världens bästa mormor/farmor där nere?  
 
Dessvärre sliter det så i hjärtat att jag inte hittar den rätta arbetsron när hon är hemma, matematiken kräver min uppmärksamhet till 110 procent till skillnad mot tidigare kurser jag läst.
Jag märker hur extremt mycket jag får gjort på bara ett par dagar när hon inte är här.
Det är en tvetydig känsla, att vilja få så mycket som möjligt gjort och samtidigt vara engagerad i henne så som jag brukar.
Jag vill ha tillbaka den där perioden för några månader sedan, då kunde jag i stort sett sitta på hennes rum och läsa medan hon lekte och bjöd mig på kaffe. Även om jag inte hade fullt fokus på henne så var jag ändå där, det nöjde hon sig med. Så är det inte riktigt nu.    
Men, men, men, kursen pågår under 10 veckor, den slutar 25 maj och det är väl en förhållandevis kort tid trots allt.
Det innebär ju också att hon och jag kommer få massvis med tid tillsammans sen, då är jag nämligen helt färdig med mina gymnasiala studier och kan ta sommarlov. Om ni visste vad jag längtar!!!


Marvin Nyman misströstar dock inte, han är kung i soffan när Esthern är borta.

 


Jag har förresten fått dille på mat i lergyta, örtfilé blev ju himla god och jag älskar vardagsmat som sköter sig själv med minimal insats.

  Som den här torskgrytan med potatis, citron och kapris. Gööött, gött, gött!!

Ja, det var väl allt som rörde sig i huvudet denna afton.
Jag återkommer nog imorgon med nya tag och lite muntrare ton, okej!

Puss och Hej!


/Matilda

Av Matilda - 18 april 2012 12:32

God Middag!


Sitter här och jäser efter lunchen, det börjar bli ont om plats i magen och efter en måltid känner jag mig nästintill sprickfärdig. Då är det bara 24:e veckan än så länge, 16 kvar...
Sprattel-Bosse därinne håller mig ömsom sysselsatt, det ser ganska komiskt ut med armbågar och hälar som spretar lite här och där, ömsom sömnlös när han/hon sätter den sidan till kl 05.00 på morgonen.
Just nu känns det som barnet i fråga försöker riva av något i stil med Riverdance på min blåsa annars brukar det röra sig om flerfaldiga saltomortaler, det är både det fina och det lite mindre fina med en bebis i magen.
Fast såklart hellre den här makalösa aktiviteten än inget alls, då blir man bara nojjig istället.  


Men det var inte därför jag tänkte göra det här inlägget, nej, jag tänkte slänga upp en YT-video på den låt som jag kan spela på valfritt instrument.
Instrumentet är gitarr men jag vet inte om jag kan den längre, jag spelar inte alls för tillfället, men en vacker dag kanske det är något man tar upp igen, vad vet jag?


Björn Afzeliuz- - Sång till friheten


Färdigjäst Matilda, tillbaka till matteboken.

Hej på ett tag!

Ovido - Quiz & Flashcards