Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Musikutmaningen dag 11: Låt du kan spela på valfritt instrument

Av Matilda - 18 april 2012 12:32

God Middag!


Sitter här och jäser efter lunchen, det börjar bli ont om plats i magen och efter en måltid känner jag mig nästintill sprickfärdig. Då är det bara 24:e veckan än så länge, 16 kvar...
Sprattel-Bosse därinne håller mig ömsom sysselsatt, det ser ganska komiskt ut med armbågar och hälar som spretar lite här och där, ömsom sömnlös när han/hon sätter den sidan till kl 05.00 på morgonen.
Just nu känns det som barnet i fråga försöker riva av något i stil med Riverdance på min blåsa annars brukar det röra sig om flerfaldiga saltomortaler, det är både det fina och det lite mindre fina med en bebis i magen.
Fast såklart hellre den här makalösa aktiviteten än inget alls, då blir man bara nojjig istället.  


Men det var inte därför jag tänkte göra det här inlägget, nej, jag tänkte slänga upp en YT-video på den låt som jag kan spela på valfritt instrument.
Instrumentet är gitarr men jag vet inte om jag kan den längre, jag spelar inte alls för tillfället, men en vacker dag kanske det är något man tar upp igen, vad vet jag?


Björn Afzeliuz- - Sång till friheten


Färdigjäst Matilda, tillbaka till matteboken.

Hej på ett tag!

 
 
Johanna

Johanna

18 april 2012 13:30

vilken fin blogg :)

Vi vill bara tipsa om att du kan vinna konst och design från vår webshop, samt en stor länk på bloggen!
gå in på:
http://geminaarts.blogg.se/2012/april/tavling-vinn-ett-presentkort-pa-webshopen.html

om inte får du ha en bra dag!:)

http://geminaarts.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards