Emma-Matilda

Alla inlägg den 24 april 2012

Av Matilda - 24 april 2012 20:33

Hej På Er!


Inser att det var några dagar sedan jag skrev, i helgen var vi i Karlsborg och väl här hemma är det vanlig vardag igen.

Igår var Esther och jag i Svindersvik, för mig är det som en liten oas är i Nacka.
Solen strålade och vi gick den sedvanliga promenadslingan.


Promenadslingan vi brukar gå ligger inte helt otippat utmed en vik, på andra sidan ligger en båthamn.
Nu när våren tycks vara här på allvar så har även båtägarna börjat visa sig ute.
Esther frågar mig 6753 frågor om båtarna, "vems är den båten?" "Vad gör han?" "Är den vit?" osv.


Jag svarar så gott jag kan men när hon i högan sky utbrister och samtidigt pekar på en båt: "Det är farmors båt!"

   


Ja, då fann jag mig mållös för en stund. Undrar var hon får allt ifrån?


VI hörs snart igen!


Puss och Kram
/Matilda 


Ovido - Quiz & Flashcards