Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Odens dag

Av Matilda - 18 april 2012 20:54

God Kväll!


Här sitter jag vid mitt köksbord och gör just ingenting för ögonblicket.
Det har varit en produktiv dag på den matematiska fronten, framåt kvällskvisten började dock hjärnverksamheten att koppla ifrån och då är det lika bra att lägga undan böckerna.


Jag känner mig lite smått uppgiven. Esther är, om jag inte redan nämnt det, i Karlsborg och vi åker ner till henne på fredag, skuttan min. Vad skulle jag göra utan världens bästa mormor/farmor där nere?  
 
Dessvärre sliter det så i hjärtat att jag inte hittar den rätta arbetsron när hon är hemma, matematiken kräver min uppmärksamhet till 110 procent till skillnad mot tidigare kurser jag läst.
Jag märker hur extremt mycket jag får gjort på bara ett par dagar när hon inte är här.
Det är en tvetydig känsla, att vilja få så mycket som möjligt gjort och samtidigt vara engagerad i henne så som jag brukar.
Jag vill ha tillbaka den där perioden för några månader sedan, då kunde jag i stort sett sitta på hennes rum och läsa medan hon lekte och bjöd mig på kaffe. Även om jag inte hade fullt fokus på henne så var jag ändå där, det nöjde hon sig med. Så är det inte riktigt nu.    
Men, men, men, kursen pågår under 10 veckor, den slutar 25 maj och det är väl en förhållandevis kort tid trots allt.
Det innebär ju också att hon och jag kommer få massvis med tid tillsammans sen, då är jag nämligen helt färdig med mina gymnasiala studier och kan ta sommarlov. Om ni visste vad jag längtar!!!


Marvin Nyman misströstar dock inte, han är kung i soffan när Esthern är borta.

 


Jag har förresten fått dille på mat i lergyta, örtfilé blev ju himla god och jag älskar vardagsmat som sköter sig själv med minimal insats.

  Som den här torskgrytan med potatis, citron och kapris. Gööött, gött, gött!!

Ja, det var väl allt som rörde sig i huvudet denna afton.
Jag återkommer nog imorgon med nya tag och lite muntrare ton, okej!

Puss och Hej!


/Matilda

 
 
Ingen bild

mor

19 april 2012 21:59

Tack för de värmande orden! Vi har det väldigt mysigt. Esther leker i lekstugan varje dag. Där trivs hon som fisken i vattnet. Hon har också blivit mer "kaxig" i badhuset. Roligt att se tycker jag. Räkna på du, så du får "långledigt" sen och njuta av försommaren. Kram mamma

 
jessica, mamma i  Familjen vanlig

jessica, mamma i Familjen vanlig

24 april 2012 20:13

Förstår om du saknar henne men vilken lyx att kunna lämna henne hemma hos dina föräldrar, det tror jag alla har glädje av i många år framöver då Esther får en riktigt bra relation till sin mormor o morfar samtidigt som du får plugga o förhoppningsvis "bli nåt". O matte kräver ju att man är rätt engagerad, går liksom inte att räkna i huvet samtidigt som man pratar :)
kramis

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards