Emma-Matilda

Alla inlägg den 14 december 2010

Av Matilda - 14 december 2010 09:16

God Morgon!


Idag är det 10 dagar kvar till julafton!

Jag tror bestämt att det är första året på mycket länge som jag tycker dagarna segar sig fram, som att man aldrig når dit fast man bara väntar och väntar.

Ungefär som när man var liten och tyckte julen kändes som en liten evighet bort.


Jag sitter och laddar för en sväng till Högdalen, lite julklappsshopping står på agendan. Ja och det är också ganska märkligt, jag har ingen julklappsånget i år.

Kanske för att jag redan köpt den mest laddade julklappen, den till Per, redan och helt enkelt kan andas ut i god tid eller.. ah, jag vet inte?.
Det är iaf jäkligt gött att den känslan infunnit sig.

Dessutom har jag ju då all tid i världen att då ägna mig åt presentinslagningen i god tid, pyssla ihop saker som jag tänkt på i fler veckor som jag nog aldrig hade fått tummer ur till för bara nåt år sen osv. Åh, det här är så bra!


Hoppas inte detta inlägg bringar er ångest nu kära vänner, det är inte alls min mening.


Solen skiner idag, det är typ -7*C och det verkar bli en fin dag. Bäst att sätta lite fart nu.

Igår sa förresten Esther sin första, tydliga 3-ords mening: Katten är där!

Vanligtvis så förstår jag ju vad hon menar när hon mumlar saker men "katten är där" var nog det klaraste, tydligaste hon sagt sedan hon lärde sig säga "mamma", "pappa" och "Aj".. Lite rolig kuriosa.

Nu ligger vi i hårdträning med väldigt viktiga ord som "farmor" och "mormor"..   


Kram på er gott folk!

Ovido - Quiz & Flashcards