Emma-Matilda

Alla inlägg den 2 december 2010

Av Matilda - 2 december 2010 22:42

Jag sitter i mitt varma kök, smuttar på ett glas rött (det första efter den vita novembermånaden) och tittar på gamla bilder.

Tänk så nostalgisk man kan bli...


Anyways.

Jag ville bara berätta för er att Per kom hem igår, till slut och ÄNTLIGEN! Ja, igår natt, närmare bestämt omkring 00.40, då hade han spenderat ca 39 timmar på sitt arbete.

3D-branchen is the shit hörrni! Iaf för den som psykiskt sett klarar av ett sådant "arbetspass". Jag skulle inte vilja byta med hans skor men det är då starkt av honom att göra det, fast vad har för val egentligen?

Nu är han hemma iaf och det är vi glada för. Han själv är ganska trött, iiinte så konstigt. Ja, ja, nog om det.


Jo, jag ville ju bara visa er kransen jag skickade ner till min lilla mormor idag. Jag skulle skickat den tidigare, men tidsoptimist som jag är och jag ska faktiskt ta mig an och skylla på kylan (- 15*C) då går jag inte gärna ut. Men nu har den kommit iväg. Hoppas få höra att den kommit fram som den ska! (hrm.. mamma...  )

  Mormor hade köpt en färdig stomme och undrade om jag inte ville binda ihop något, vilket jag naturligtvis ville. Det är lite mysigt att stå och pilla med.   


Och bara för att låta nostalgin tala ikväll så bjuder jag på ett par bilder från Sydney, 21/11-05 finalen av Idol (Australien, om ni missat det!?), i bildens ögonblick står Shannon Noll och framför sin nya singel (slänger in ett YT-klipp längre ner.)
Ja, och så min utsikt från Millenium Tower där jag bodde från samma dag.

     Vilka tider!

(ledsen att kvalitén är så dålig... Jag hade ingen bild från just dagens datum, så därav dessa.) Jag tror jag ska bjuda på lite aussie-bilder från december längre fram. Jag har så många fina minnen därifrån!



Nu ska jag bänka mig i soffan, jag har en varm famn som väntar på mig där.


God Natt!

Ovido - Quiz & Flashcards