Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 6 juni 2014

God Morgonhälsning Från Oulu!

Av Matilda - 6 juni 2014 04:17


Hej På er,

 

I morse anlände vi till Finland, Oulu (Uleåborg). Det är första gången jag kommer så långt norrut via sjövägen. Omkring klockan 03:00, 19 grader varmt, så gott som fullt dagsljus och vindstilla, gled vi in till kajen.

Bättre morgon får man leta efter!

 

Allt är fint här ombord. Första veckan innebär mest däcksarbete mellan 08-17. Det är för att jag ska komma in i rutinerna, därefter kommer det bli 4 timmar däck och 4 timmar bryggvakt. Jag hoppas kunna gå alla vakter, dsv. en vecka 4-8-vakten, 8-12 och slutligen 12-4,  men jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det än och då. Vi får se.

Efter Oulu åker vi till Kemi, vidare ner till Lübeck och på tisdag är vi åter i Göteborg. Denna resa kommer vi dock göra en liten avstickare till Husum, en ort som inte ligger på den ordinarie rutten annars.

 

Egentligen borde jag kanske sova ett par timmar, men förtöjningen denna fantastiska morgon gjorde mig alldeles klarvaken. Sömnen kan jag ta igen efter Kemi. Men hörrni, så här såg det ut hos mig i morse.

 

 

Ha det gott kära vänner!

Kram-m
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards