Emma-Matilda

Alla inlägg den 19 juni 2014

Av Matilda - 19 juni 2014 20:45


Hej på er,


Jag nattsuddar, d.v.s jag har inte lagt mig än. Det finns liksom inte motivation till att sova för tidigt. Även om jag nog skulle behöva det. Nåja, nog om det.

"Mina" övningar, jag höll i två stycken, gick som planerat. Kanske lite snabbt genomgånget, men man är inte särskilt sugen på att dröja för länge ute när det är snålblåst och duggregn.

Efteråt fortsatte vi med dagens däcksarbete, sopa i lower hold. Torra, svidande ögon och näsblod är det mindre angenäma resultatet av detta sega damm som man yr omkring med borsten. Men det är bara att bita ihop, det blir åtminstone bättre än vad det var innan.


Midsommar närmar sig med stormsteg och det innebär ledighet. På söndag blir det förhoppningsvis en sväng in till stan för att se vad Oulu har att erbjuda.

       


Matchen England-Uruguay har just börjat, det får bli sleep timer på TV:n. Verkar blir en bra match. Troligtvis, eller förhoppningsvis, kommer tröttheten kicka in när jag lägger huvudet på kudden oavsett hur bra matchen än är.


Mer händelserikt än så här blir det inte ikväll, klockan 00 är det dags för vakt igen. Ta hand om er.

/m



Ovido - Quiz & Flashcards