Emma-Matilda

Alla inlägg den 29 juni 2014

Av Matilda - 29 juni 2014 18:56


God Kväll,


Vi passerar just Holmön på våg väg mot Kemi. Jag insåg just att jag skrev fel i föregående inlägg. Vi har bytt körschema i och med att vi låg stilla över midsommar, detta innebär att vi inte går till Oulu först utan till Kemi först, därefter till Oulu. Så har vi rett ut det lilla missförståndet.

 

Hur som haver, jag tänkte slänga upp lite bilder från torsdagens besök i Lübeck.

         

 

Det är inga märkvärdigheter i bildväg direkt. Men vilken fin stad! Jag hade gärna stannat längre, sett mer, gått mer, druckit ett par öl och kanske handlat present till Esther. Tyvärr tillåter inte vårt körschema några längre statsbesök, men med lite tur kanske jag hinner i land på torsdag igen. Vi får se.

 

Under torsdagskvällen spelade dessutom Tyskland mot USA om en plats i åttondelsfinalen. Jag och de 3 andra eleverna intog en uteservering och tittade på matchen, 1-0 till Tyskland. Och vilken feststämning som sedan började bubbla i hela stan. Herre.Gud Jag har aldrig sett något liknande. Önskar så att man kunde stannat kvar och firat denna seger, bara för att få ta del av stämningen som rådde under denna afton.

 

En fin kväll och ett roligt minne att ta med sig. Hit hoppas jag att jag återkommer någon mer gång.

Nåväl, klockan 04 är det vakt igen men nu vankas det kokt korv och några avsnitt av True Detectives innan kudden kallar. Hoppas ni haft en skön söndag allesammans.

Kramar/m
 

Ovido - Quiz & Flashcards