Emma-Matilda

Alla inlägg den 15 juni 2014

Av Matilda - 15 juni 2014 21:12


God Kväll,

 

Just nu i en hytt, på väg till Lübeck  

Frankrike - Holland, 0-0 än så länge. Men fransmännen är bra, det känns som deras kväll.


    Så här såg det ut en annan kväll men jag minns inte vilken. Det känns som om vi alltid är på väg, då blir det till slut svårt att hålla isär vilken dag eller kväll det är. Detsamma gäller tiderna, tre timmars sömn en natt, 6 timmar en annan. Men det funkar bra, jag trivs och lär mig mycket.

 

För ett par timmar sedan fick vi blackout mitt i TSS:en (trafiksepareringssystem) utanför Bornholm. Mycket trafik och dessutom brandlarm på det - då steg min puls rejält vill jag lova.

Men ingen brand, tack.o-lov, och styrförmågan återkom ganska snart. Ibland glömmer man bort att det faktiskt kan inträffa oförutsägbara företeelser, jag har varit förskonad från det under tidigare praktikperioder.

En något obehaglig men nyttig incident.

 

Klockan 04 ska jag upp och rigga lotslejdare, därefter följer inkörningen till Lübeck. Då är jag på bryggan. Klockan 07 räknar vi med att vara förtöjda. Jag måste sova några timmar nu, om jag kan slita mig från matchen. Ha det fint allesammans. Jag återkommer snart igen.

/m

Ovido - Quiz & Flashcards