Emma-Matilda

Alla inlägg den 28 juni 2012

Av Matilda - 28 juni 2012 19:17

God Afton!

 

En solig och härlig dag håller på att gå mot sitt slut.

Esther och Sigrid (Esthers kusin) har lekt sedan lunchtid idag. Klockan sex fick jag tvinga in barnet på middag efter timmar av sol och lek vid sjön och nu, kl sju, ligger hon och sover för natten, tröttare 3-åring får man leta efter. 

Lilla Skruttan min.

 

Bebisen i min mage ska "bara" ligga kvar där, förhoppningsvis, i sex veckor till. Gärna något kortare tid om jag fick bestämma. I tisdags gick jag in i vecka 34 och jag har börjat räkna ner nu på allvar.

Samtidigt känns det lite vemodigt att det bara är sex veckor kvar, det är en härlig känsla att ha detta livliga busfrö i magen. Måtte han eller hon bara vända sig till rätt inom en snar framtid, något vändningsförsök och verkligen inte något snitt är jag särskilt sugen på att genomgå...

Platsbrist verkar dock inte den här lilla bebisen lida utav för hej-och-hå vad den snurrar omkring och har sig.

 

  Lite info för den som är nyfiken och så här ser jag ut just nu:

 

 

 

Fortfarande inte lika giganto som jag var när jag väntade Esther vid samma tidpunkt.
Skönt, skönt!

 

Trevlig Kväll!

 

Av Matilda - 28 juni 2012 10:10

God Förmiddag!

 

Jag sitter i Åsen, dricker kaffe och laddar inför dagens åtagande.

Jag lovar att visa er mina projekt så fort jag känner mig nöjd. 

 

Dagarna springer fram i sådan rasande takt, på kvällarna när klockan slår si sådär tio så undrar jag alltid vad jag haft för mig under dagen. Den här ledigheten gör mig tids- och veckovill, men det enda som egentligen blir lidande är den lilla listan med "fixar-saker" som ligger i en väska och försöker pocka på min uppmärksamhet.

Jag har det underbart bra just nu.

 

Men för att inte tappa tråden, midsommarafton 2012: Camillas födelsedag, strålande sol nästan hela dagen, picknick i Bölet, plocka lupiner på Kråk, dansa "små grodorna" vid Göta kanal, midsommarmiddag och drakbygge/drakflygning vid Vätterns strand:

       

                      Tack för en fantastiskt fin midsommarafton!

 

Vår drake flög bäst!   

 

Ha en fortsatt skön vecka!

 

Puss och Kram

/Matilda

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards