Emma-Matilda

Alla inlägg den 12 juni 2012

Av Matilda - 12 juni 2012 21:23

God Afton!


Tänkte göra en bebisuppdatering.

Idag har jag gått 31 fulla veckor, dvs jag går in i vecka 32, om 8 veckor är vår lilla bebis beräknad.

 


Den lill* är fortfarande aktiv och sprattlar omkring.

Igår var jag hos barnmorskan och hon kände att han/hon låg i säte, inget konstigt med det egentligen, plats finns det gott om. Men nu kan jag ju inte låta bli att stup i kvarten känna om hon/han vänt sig - men icke.

Dessutom har jag börjat kalla det lilla barnet för "hon", fast jag hela tiden varit övertygad om att detta är en liten gosse. Men nu är jag inte lika bergsäker längre.


Hjärtslag: 148 slag/min

SF: 30 cm

Eftersom bebisen ligger i säte blev tydligen SF-måttet lite över normalkurvan, det är därför inte så konstigt heller att jag har så ont i mina revben. Igår var jag rent av öm när barnmorskan tog måttet, hon sa att bebisen tar spjärn med benen och trycker uppåt med sitt lilla huvud på min revbensbåge. Det är precis lika skönt som det låter.   


Med Esther i v. 32 var SF-måttet 29 cm och hennes hjärtslag låg på 142 s/m.

Men enligt journalen låg SF-måttet med Esther strax under normalkurvan i stort sett hela tiden.

Hur det nu är möjligt att 30 cm då kan ligga över normalkurvan?

Nåja, det var bara lite kuriosa.


Så här ser jag ut:

 


Vi hörs snart igen!

/m


Ovido - Quiz & Flashcards