Emma-Matilda

Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Matilda - 4 juni 2012 21:24

Hej på er!


Till tonerna av Kent sitter jag här på min kökssoffa, förundras över hur ljust det är fastän klockan är närmare halv tio, försöker samla ihop de sedvanliga kvällsfunderingarna som präglat mig sedan i torsdags.

Tänker inte göra någon större djupdykning av vad som rör sig i mitt sinne, tänkte bara riva av ett bild/text-bombsnedslag över veckan som gått. 

Vilken vecka.


  Tisdag 29/5-12:

Vecka 30 med det lilla barnet i min mage. Nu har han/hon hittat ganska fasta rutiner, är lugn på vissa tider, främst mitt på dagen, och desto mer aktiv under andra, t.ex när jag äter eller vid 5-tiden på morgonen.


Torsdag 31/5-12, sista maj, muntlig examination i kursen matematik C. Sista studietillfället jag gör med gymnasiala studier. Sista studietillfället för sommaren. Man skulle kunna kalla det "min student". 

I 7 år har jag till och från läst på olika vuxenutbildningar för att få ett gymnasialt slutbetyg. 2350 poäng. 7 år.

Och nu är jag färdig. Tror inte ord kan beskriva vilket antiklimax det här är, fast på ett bra sätt.

    Mor och far skickade blommor samma dag. En glad överraskning.

Själv tog jag med Esther till ICA Kvantum, köpte en knasboll (den gröna), nån mazarinhistoria och en zingo för att fira i solskenet.När vinden blev för kall och regnmoln hopade sig gick vi in och duschade katten.

  Det behövdes, en vårdusch.

Och så lekte vi kuragömma:

och gjorde smoothie     



    Fredag 1/6-12

Per kom hem ganska sent, fick jobba över pga av litet tågmissöde men det är en annan historia.

Om kvällarna flyger det luftballonger över Stockholm, det är ganska fint. Esther skypar med farmor.



Helgen som var passerade inte obemärkt, det kan ha varit den kallaste junihelgen i mannaminne.

Regn, regn och ännumeraregn regn, ackompanjerat av vrål-blåst, uppblandat i en grådassig ton, gjorde att jag helt enkelt lämnade kameran hemma.

Men vi tog oss i alla fall ut till Värmdö, köpte en 3-årspresent till Esther och spanade även in en auktion som var utomhus. Kan ingen berätta, vem anordnar en auktion utomhus i spöregn?

Oljemålningar, trämöbler, kristallkronor, porslin, en grön kobratelefon (som jag var lite sugen på) stod ute i SPÖREGN - totalt oskyddat. En tafatt försök med ett parasoll till den stackars utroparen var allt.

Kan ha varit den märkligaste tillställningen, för att inte tala om den kallaste tillställningen, på mycket, MYCKET länge.

Dock avslutade vi kvällen hos Anders och Camilla med ett parti Settlers, god mat och mycket skratt.

Det förgyllde verkligen den gråa lördagen.


Och här är vi nu, ny vecka igen. Näst sista veckan i Finntorp.

Jag har tagit ner alla tavlor från väggarna. Och så har jag tvättat, vikt och plockat ner alla gardiner och mattor, det ekar när vi talar med varandra. 

Nu vill jag flytta ifrån det här skalet. Längtar efter något nytt. Ikväll har vi adressändrat. Det är nära nu.


Skriver jag en rad till kommer ni storkna. Jag avvaktar lite.

7.31 min "999", bara en gång till.


Puss och kram till er därute!

/Matilda

Ovido - Quiz & Flashcards