Emma-Matilda

Alla inlägg den 11 juni 2012

Av Matilda - 11 juni 2012 13:51

Hej på er!


Efter lite tystnad så återkommer jag igen med Nationaldagen i bilder.

I skrivande stund håller jag på att leta förskola till Esther och jag tror att jag hittat en som passar henne.

Måste ringa till dem och fråga alla dessa frågor som dyker upp, jag har ju verkligen ingen aning om hur förskoleverksamheten fungerar.

Nåväl, jag får återkomma i frågan.


6:e juni spenderade vi med Anna, David och lilla charmtrollet Alice.
Vi besökte Aquaria Vattenmuseum på Djurgården och tog sedan en promenad bort till Rosendals trädgård och njöt av en kaffe solen.

                    Eftersom man inte fick fota med blixt inne på museet så har jag säkert ett trettiotal suddiga bilder, det gick liksom inte att fånga vare sig barn eller rörliga fiskar i det dunkla ljuset därinne. Men museet hade alldeles perfekt storlek för både Esther och Alice, dvs tillräckligt litet för att hinna se allt flera gånger. Esther älskar, som ni kanske vet, allt vad djur heter, hon var stormförtjust. Per gick mest och filmade fiskar i 3D och själv fascinerades jag av de små ålarna i sanden.

En kalasmysig dag på Djurgården!


Eftermiddagen/kvällen fortsatte i mycket slappt tempo i hemmet, vi gjorde caesarsallad, hängde i soffan, glodde på TV och hade bara allmän familjemysstund. Som jag älskar sådana eftermiddagar!

         


Förstår ni varför jag i största möjliga mån undviker att lägga upp bilder på mig själv här på bloggen just nu!?

Haha!


Det var vår nationaldag, sammantaget mycket bra.

Vid samma tid förra året fick både Per och jag lunginflammation, något sådant hoppas vi slippa i år tack!


Vi hörs snart igen!

Puss och Kram

/m

Ovido - Quiz & Flashcards