Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 5 april 2012

Vårkänslor och litet flyttlass

Av Matilda - 5 april 2012 09:29

God Förmiddag!


Sitter på min kökssoffa i Nacka, dricker kaffe och har matteboken i högsta hugg.

Är hemma på en blixtvisit för att hämta Per, Anders, Camilla och div flyttlådor/möbler då vi har tillgång till släpkärra. Eller blixt och blixt, jag kom igår, och vi vi åker idag. Kärran är i alla fall pröppad till bredden och förrådet i källaren tomt - känns himla gött om jag får säga det själv.

Det är lika bra att ta lite i taget med alla dessa lådor/möbler, det är ju rätt mycket, och så känns det lite bättre för mig att kunna bidra med bärhjälp så länge jag kan och orkar. Skit samma om ryggen gör sig påmind nu, när/om det är inflytt 1:a augusti kommer jag vara dubbelt så stor och högst troligen bara vara i vägen istället. 

Men, men, i tisdags gick jag in i vecka 22, kort och tjock i nyvakenfrilla och mjukiskläder, så ser jag ut i dagsläget.

 


Passade på att titta igenom telefonen när jag laddade upp bilder till datorn, hittade dessa från ett par veckor sedan när jag och Esther var ute på promenad i vårsolen. Då var det relativt varmt och skönt, vi såg årets första blåsippor, gjorde av med spring i benen och lekte kurragömma bakom träden.

     

 
Härligare eftermiddag får man leta efter.


Ikväll åker vi som sagt till Kbg för att fira påsk!

Trevlig Helg allesammans och Glad Påsk!

Puss/Matilda

 
 
jessica, mamma i  Familjen vanlig

jessica, mamma i Familjen vanlig

12 april 2012 18:28

Hoppas ni haft en skön påsk, trots busvädret! Bra idé att packa med lite när man ändå åker, även om man är bra på att rensa blir det allitd MYCKET grejer ändå.
Kul att ni vill hänga med till Skansen, hoppas på bra väder så får vi väl planera med framöver...
kram j.

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards