Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 23 april 2014

There and back again

Av Matilda - 23 april 2014 11:34



Greetings from ett snabbtåg någonstans mellan Stockholm och Göteborg.


Klocka 23:20 igår kväll slog jag ner rumpan i ett säte på bussen i Göteborg. Klockan 06:20 i morse klev jag av samma buss på centralen i Stockholm, och 07:30 stod jag utanför amerikanska ambassaden och huttrade fram till 08:00.

Besöket på ambassaden blev dock inte långvarigt, strax över en timme. 09:16 befann jag mig åter på centralen och intog frukost i väntan på tåget. Det tåg jag alltså sitter på nu. Pluggar och dricker ännu mera kaffe, behövde ge mig en liten paus för tröttheten smyger sig på. Men det är inte varje dag man beskådar soluppgången (med exceptionellt dålig bildkvalité) från en buss på väg till Stockholm.


Och min visumansökan blev godkänd. Jag har hederligt bedyrat att inte utföra några som helst terroristliknande handlingar om jag besöker US and A.

 


/matilda

 
 
hos familjen vanlig

hos familjen vanlig

24 april 2014 21:00

Men hallå! Ska du till stora landet i väster? När och hur och varför?? Låter spännande oavsett...
Fina bilder från påsken, skönt när man får vara ledig och vädret är fint.
kram j.

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards