Emma-Matilda

Alla inlägg den 22 april 2014

Av Matilda - 22 april 2014 19:51


Hej!

 


Veckans första tenta är avklarad och mitt öde ligger i examinator Bergströms händer. Känns väl sådär om jag ska vara ärlig. Men jag gjorde vad jag kunde, må det bära eller brista.

Eftermiddagen har ägnats åt nya tentastudier, denna gång i navigationssystem. Det är så fantastiskt mycket att lära in om magnetkompassen, radarn, loggar, autopilot med mera. Känns lite som att försöka svälja en hel tennisboll. Men skam den som ger sig.

 

Om ett par timmar sätter jag mig på bussen till Stockholm. Japp, ni läste rätt, bussen till Stockholm. 7 timmars resa. För om man har en tid bokad till kl 08:00 på ambassaden så går det inga tåg som är uppe innan kl 08:00. Spännande natt framför mig! Men missförstå mig rätt nu, det är definitivt värt det och jag gillar att vara på resande fot. 

 

Nähe, man kanske skulle packa en liten väska, förbereda mig för färden. Vi hörs mina kära vänner!

/m

Ovido - Quiz & Flashcards