Emma-Matilda

Alla inlägg den 6 april 2014

Av Matilda - 6 april 2014 19:46


Hej på er,


En bra sammanfattning av min fredag, lördag och söndag återfinns i rubriken. I skrivande stund sitter jag här vid mitt köksbord och försöker få något slags grepp om morsekoden.   

Hela denna söndag har gått åt till att plugga signalflaggor  och nu morsekoden. Dessvärre börjar motivationen svikta så jag ger mig själv några minuter med att tänka på annat.

  (länk)

 

Fredagen bjöd på grill i Keillers park på Ramberget, följt av biljardspel och vin i goda vänners sällskap.
Ett bra avslut på veckan. 

   


Lördagen bjöd inte på sovmorgon eftersom jag, helt ofrivilligt, vaknade klockan 07. Lite väl häftigt med tanke på utgången kvällen innan, men, men, sömn får man väl ta igen senare. På lördagens agenda stod det fika. Inte mig emot, Kakmonstret är mitt mellannamn. 

 

Och nu när barnen åkt till pappan så ställer husdjuret sina krav på uppmärksamhet. Gärna när jag borstar tänderna. Bra där katten!

    

Ja, hörrni, det blir inte roligare än så här idag. Jag måste återgå till mina dots and dashes.

Dah-di-di-dit!

 

-m

Ovido - Quiz & Flashcards