Emma-Matilda

Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av Matilda - 20 augusti 2013 19:28

Hej på er.

 

Ännu en dag snart till ända, vi ligger kvar utanför Halmstad och väntar på order.

Dagarna rullar på ändå, mycket underhållsarbete blir det men inte mig emot. Jag gillar att jobba!

Solen fortsätter att stråla, lite kallare vindar men man kan lätt jobba i shorts och linne. 

Det resulterar visserligen i målarfärg både här och där men vad gör väl det.  

Måla på däck känns i dagsläget mer stimulerande än arbetet på bryggan, sitta inne gör mig löjligt rastlös.

 

Men missförstå mig inte nu, det är lärorikt och jag trivs verkligen jättebra här.

Lite hemlängtan till barnen och mannen, naturligtvis, och annan mat, efter snart 4 veckor ombord börjar det blir rätt tradigt. Samma smaker och återkommande rätter.

 

 

Jag vill ha Pers panbiff eller köttfärsås, och så gärna ett glas rött. Eller två.

Åh, eller sushi - som jag längtar efter sushi!!!

Och så riktigt kaffe.

 

Ja, det var väl allt jag hade att tillägga denna tisdagskväll.

Allt väl, hoppas det är detsamma med er.

 

Puss och Stor kram

/m

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards