Emma-Matilda

Alla inlägg den 5 augusti 2013

Av Matilda - 5 augusti 2013 18:06



Hallå igen.



Jag har just avslutat en dag i solen. Vi knackar rost och målar. Det är bäst att passa på med sådant när vi inte har last.

Det är så stilla, soligt och varmt här ute. En dag som denna vill man inte sitta på bryggan och hålla vakt, tacksamt nog har man möjligheten att flexa lite som elev så jag har spenderat hela dagen ute.

Stora stim med fisk och maneter kan man både se och höra plaska runt skrovet, även en säl (eller tumlare?) gled förbi, det är ganska häftigt. I alla i mina ögon.


Satt nyss och bläddrade igenom telefonen, hittade några härliga bilder från Djäknesundet tidigare i somras.

     


Då känns en dag på Tärnbris ganska blek i jämförelse...

Men jag misströstar inte, jag har bara lite hemlängtan till min älskade lilla familj.

Hur kan man inte längta en sån här fles-fia!!? Ha, ha! Stans mest tillgjorda min.   

 


Nähe, nu kanske man skulle ta sig en tur på motionscykeln?


Hej på er!

-m

Av Matilda - 5 augusti 2013 10:16

 


Så här ser det ut utanför min ventil (fönster) denna morgon.

Vi, och många andra som ni ser, ligger här och väntar på order.

Har vi tur kanske vi vet vart vi ska efter lunch, vem vet!?


Nu måste jag knalla ner, hoppa i den röda overallen och fortsätta måla. Kafferasten är slut.
-m

Ovido - Quiz & Flashcards