Emma-Matilda

Alla inlägg den 10 augusti 2013

Av Matilda - 10 augusti 2013 10:58

Hej på Er!

 

Hoppas allt är bra och att sommaren fortfarande bjuder på sol, bad och sköna grillkvällar. 

Just nu är vi på västkusten, Brofjorden, och lastar. Igår kväll var vi i Göteborg och lastade.
Det har varit ganska skönt med både sjöresa och nu land efter några dagar på ankarplatsen utanför Rotterdam.

Jag blir lite rastlös av att bara ligga still, framförallt eftersom mina eftermiddagar på bryggan blir något långdragna då.

 

Men jag kan ändå säga, efter bara två veckor ombord, att det här är så mycket bättre än vad jag någonsin kunnat förvänta mig.

Jag har lärt mig hur mycket som helst på dessa veckor, och jag känner att jag nog har kommit en bit närmare att förstå vad arbetet som andrestyrman faktiskt innebär.

Och ja, vad ska jag säga, jag vet att jag har gjort ett val som kan verka märkligt men för mig så himla rätt.

Med de orden måste jag tyvärr avrunda, kafferasten närmar sig sitt slut och overallen väntar.  

 

Hej på ett tag!
-M

 

Ovido - Quiz & Flashcards