Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

Fridfull Onsdag!

Av Matilda - 18 januari 2012 22:19

God Afton!


Sitter i soffan och lyssnar med ett halvt öra på nyheterna samtidigt som jag tänkte tota ihop några rader här.

Det har varit en bra dag, Esther är min lilla glädjespridare och i eftermiddags träffade vi Jack och Kerstin vilket toppade hennes humör.

I samma anda som igår, dvs. att göra saker trots att det känns motigt, så har denna dag innehållit både det ena och det andra.

  Efter en natts blötläggning innehöll förmiddagen ett storkok med olika bönor, vita, kidney, mung- och svartbönor. Detta resulterade i en ny vegetarisk maträtt till middag.

    Mexikansk böngryta och en avocado och svartbönssallad med fullkornspasta och färsk sparris. Starkt och Gött! Jag är inne i ett vegetarisk flow igen och drägglar över den stora vegetariska kokboken inför varje måltid. 

    För att muntra upp Per efter den vegetariska middagen, jag vet nämligen att mina vegetariska perioder inte är helt uppskattade, överraskade jag honom med årets första semlor från Finntorps lilla konditori. Små, söta och fantastiskt goda. (Men inte lika bra som på Nymans café förstås!   )


Och dagens gapskratt stod Esthern för.

    Dockans badbalja....


    Blev Esthers badbalja.  


I skrivande stund har jag en turbosnabb filmjölkslimpa i ugnen, jag gör den ofta för den är så sjukt god, går att variera i oändlighet och turbosnabb, precis som den låter. Och så hade jag massvis med filmjölk som jag tvungen att göra av med. Perfekt, frukosten är räddad.

Kanske jag är tillbaka på banan? Nästan så jag vågar tro det!


Vi hörs snart igen!

Puss o Kram

/Matilda   



 
 
Ingen bild

mor

18 januari 2012 23:04

Stora, lilla Esther.....blir en superbra studentbild. Säg till henne att hon får komma till mormor och bada i det STORA badkaret...
För det är vad hon kallar bassängen i badhuset och nu förstår jag varför hon tycker så. hihi. kram mor

 
jessica, hos Familjen vanlig

jessica, hos Familjen vanlig

20 januari 2012 14:55

Önskar att jag oxå kunde få tummen ur och äta mer vegetariskt men sanningen är att jag inte tycker det är så gott :(
Söta härliga Esther, lika jobbig som 2 år ålder är ibland, lika underbar är den andra stunder :)
kram o ha en bra helg

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards