Emma-Matilda

Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Matilda - 17 januari 2012 08:38

Hej på er!


Nu har jag tänkt på er så länge men inte orkat ta tag i bloggen riktigt.

Det här är ganska typiskt januarihumör för mig, jag tappar gnistan och har en dipp fram till mars ungefär. Då känns allt i vardagen känns lite mer motigt än vanligt. Ja, jag hör, Guud så trist det här låter...
Naturligtvis så gör jag det jag ska och måste, men det som kan skjutas åt sidan gör jag väldigt gärna.

Där hamnar bloggen, förlåt mig!


MEN!

Jag tänker att om jag ändå tar mig i kragen och gör sådant som känns motigt, ja, då kanske tiden går lite fortare också. Det är en tanke i alla fall.

Hur som haver, nog om tråksnack!
Vad har hänt? Låt se.


I fredags, dvs. fredagen den 13:e, fyllde jag 25 år.

En födelsedag som jag helt och hållet inte tänkt något närmare på, jag hade liksom hoppats att den skulle komma och gå ganska obemärkt. Troligtvis pga min januaridipp. 

Men istället fick jag besök av kära mor, far och lilla mormor. De landade i Finntorp på fredagseftermiddagen och avnjöt en trevlig middag i mitt lilla kök, gav mig alldeles för många fina presenter och fick den där 25-årsdagen att kännas oerhört fin och speciell ändå, trots min kassa inställning.


Då och nu i efterhand är jag så väldigt glad över att de kom upp och firade min dag med mig, och att gamla, goa mormor ville och orkade följa med var toppen.
Och så vill jag passa på att tacka alla ni som ringde, smsade, skickade kort och blommor och uppvaktade mig, det är så hjärtevärmande så om ni bara visste! Nu blir jag rörd när jag tänker på er.     

En fin dag var det på alla sätt och vis, lugnt och skönt precis i min smak.


       

Litet urval av bilder från kvällen.
Efterföljande dag bjöd på en liten promenad runt kvarteret i snålblåsten.

Finntorp visade sig inte från sin bästa sida men i rätt sällskap spelar rusk och blåst ingen roll!

   


Men nu måste jag bara få säga att det är skönt att helgerna och allt ståhej är över.

Jag vill ha lite ordentlig vardag, ordentliga matvanor och rutiner igen.

Det är trots allt då som jag funkar som allra bäst. Som den perfekta avrundningen, för det kändes som det, unnade jag mig en kväll av chokladfrosseri och mini-spa...


    Ångbad för fejset

Chocolate Mud Mask

    Varm choklad med minimarshmallows, double chocolate biscuits och mormors chokladkaka... Gissa om jag mådde som en prinsessa efteråt.  


Nu blir det bara bönor, linser och hårdträning minst ett halvår framöver, haha!

Näe, skämt å sido, men framför oss har vi en ny vecka, nya tag och ett bättre humör utlovas!


Puss och kram på er.

Uppmanar alla att unna sig en spa-kväll den här veckan!

/Matilda

Ovido - Quiz & Flashcards