Emma-Matilda

Alla inlägg den 8 september 2013

Av Matilda - 8 september 2013 20:13

God Kväll!


Snart sitter jag uppkrupen på min säng och kikar på en, förhoppningsvis, underhållande film.

Tänkte bara göra ett kort inlägg från dagen i Southampton.
TYVÄRR fotade jag inte så mycket, främst för att jag spenderade större delen av tiden för mig själv, lallande omkring i butik efter butik. 
Hittade lite nödvändigheter så som shampoo, tandkräm osv, samt presenter till barnen såklart.

Men bäst av allt var nog maten.

      

Älskade, efterlängtade sushi - Så gott!!

Lyckan för Matilda var total.
Och mer fotat än så från Southampton blev det inte.

Haha!

Ja, ja, en annan gång kanske?

 

Vad mer?

Tidvatten. Jag har ju nyligen läst kursen om tidvatten i skolan så det var ett trevlig inslag att få se det på riktigt.

Ja, nu har ju jag sett det tidigare, tidvatten alltså, men inte med mina nya kunskaper kring det.

Exempelvis hur det påverkar vårt djupgående samt i relation till farten, när vi kan lämna kaj för att ha tillräckligt med vatten under kölen, vilka faktorer som styr vattenhöjden, årstidsvariationer osv. Ni fattar.

 

 

  Och så lite ögon-godis för min egen skull. En gastanker. LNG-gas.

Ser ni förresten leksaksbåtarna intill/framför?

Det här är ett riktigt stort fartyg, och om ni inte redan visste det så har jag en barnsligt löjlig fascination för riktigt stora saker.

Framförallt riktigt stora fartyg.

Synd att storlek inte kan fångas på bild.

 

 

Gott folk, det var allt jag hade att tillägga denna söndagskväll.

Imorgon eftermiddag kommer vi till Göteborg för lastning.

Heavy Gas Oil, med allt vad det innebär kommer jag att berätta om en annan dag.

Cheers!

-M

Ovido - Quiz & Flashcards