Emma-Matilda

Alla inlägg den 31 juli 2013

Av Matilda - 31 juli 2013 17:51


God Afton!

 


På väg mot Rotterdam, lite oklart när vi kommer vara framme men vi har beställt lotsen till kl 16:00.

Sedan tar det kanske 3-4 timmar, kanske t.o.m 5 timmar, innan vi ligger förtöjda. Rotterdams hamn är stor.

Men inte mig emot, jag gillar sjön och detta är första riktiga sjöresan jag gör på min fartygsförlagda utbildning (FFU). 

 

Just nu tror jag vi befinner oss någonstans utmed den syddanska västkusten, lite oklart eftersom Marine traffic går så långsamt så jag kan inte kolla för ögonblicket. Annars är det en bra sajt att kika på, marinetraffic.com

Söker man på vessel: TARNBRIS så hittar man oss.

 

Då ser man en livekarta på vår position, i verkligheten ser du ut såhär. Från min hytt i alla fall.

Ge mig ett par timmar så ska ni få en bryggview också, det ska jag försöka ordna ikväll. Om internet tillåter. 

 

Det är fint på Nordsjön idag.

Ovido - Quiz & Flashcards