Emma-Matilda

Alla inlägg den 26 juli 2013

Av Matilda - 26 juli 2013 17:48


Hejsan svejsan!


Så var jag till sjöss igen, 94 dagar framöver på Tärnbris - en produkttanker.

Första natten i Brofjorden och nu på väg mot Halmstad.

Det vibrerar och brummar så gott om den här damen, jag har redan förälskat mig.

Första dagen så är det mycket som är nytt, och det viktigaste är att göra en safety tour dvs. en runda genom hela båten för att hitta till livbåt, livflottar brandstationerna med mera.

Sedan följde lunchen och därefter 4 timmar på bryggan, middag vid 17-tiden och här sitter jag nu, lite trött men mycket nöjd.


I natt ska vi ankra utanför Halmstad för att sedan ta lots och gå in till kaj imorgon bitti.

I sedvanlig ordning är jag sådär entusiastisk och vill se, lära och göra allt på en gång, därför är min plan att sova ett par timmar nu för att sedan vara med på däck när vi ankrar och tillika tar lotsen imorgon. Visst, visst, lite hackad sömn men det är det värt!

Skepp-och-hoj!


PS: Det är så slött på internetfronten och ladda upp bilder är nog inte att tänka på. Kan hända att jag gör ett försök senare men kan dessvärre inte lova något. Vi har också telefonförbud på däck pga brandfarliga substanser.

Ja, vi behöver inte djupdyka i kemin. Men då vet ni! DS


-M

Ovido - Quiz & Flashcards