Emma-Matilda

Alla inlägg den 23 juli 2013

Av Matilda - 23 juli 2013 13:46

 

 

GOD MIDDAG!

 

En strålande semester lider mot sitt slut.

Jag har ju, som många av er redan vet, inte varit på någon färja, och i ärlighetens namn har det varit skönt att vara hemma med Per och barnen.

Många fina sommardagar har vi spenderat tillsammans, hunnit med att flytta till en större lägenhet, gå på Liseberg, äta glass, bada, sola, besöka Öland, tältat, cyklat, grillat och mycket, mycket mer. UNDERBART på alla sätt och vis!

 

Men så börjar påmönstring att närma sig, på torsdag kliver jag på Tärnbris i Brofjorden.

Det känns oerhört spännande, i tre månader ska jag tillbringa min tid ombord och förhoppningsvis få se och lära mig oerhört mycket.

Självklart kommer jag längta hem, hem till Per och barnen men samtidigt är det här en tid som skall genomföras. Jag måste lära mig hur yrkeslivet som sjöman(kvinna) är och kommer bli. Jag vill ju göra det här och då känns det också lite lättare att lämna sina nära och kära för en så pass lång tid.

När jag sedan är färdig, dvs om tre år, så kommer inte törnarna att bli lika långa till sjöss.

 

Men, men, nog om det.

Jag lovar att göra så gott jag kan för att blogga om livet ombord.

Ha tålamod och hoppas att ni alla har en underbar sommar och en lika härlig höst framför er!

 

Kram/m

 

Ovido - Quiz & Flashcards