Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 2 september 2013

Lite kort om bloggen

Av Matilda - 2 september 2013 12:48

Hallå där!

 

Jag försöker ju hålla min blogg någorlunda levande, ibland mer, ibland mindre.

Den är stundom ganska svältfödd på inlägg eftersom så mycket annat hela tiden upptar min tid.

Livet, skolan, familjen och nöjen kommer helt enkelt emellan. Anyway.

 

När det väl postas ett inlägg eller två så är kommentarer alltid lika välkommet, det vet ni redan.

Men orkar man inte ta sig tid eller helt enkelt inte känner för att kommentera så finns en liten funktion som heter "Gilla" under själva inlägget.

Är det ett trevligt inlägg så kan man helt enkelt gilla det, på så vis får jag också en fingervisning om vad som kan förefalla intressant att läsa om.
Dvs. jag kan försöka anpassa bloggen så att det blir mer underhållande, ja, i den mån jag kan åstadkomma något underhållande i textform.

Det är naturligtvis helt och hållet upp till er, jag ville mesta bara tipsa om funktionen.

 

Ibland händer det också att jag besvarar era kommentarer, så har ni postat något så kan det ibland finnas ett litet svar. Inte alltid men då och då.

 

Ja, det var allt jag hade att säga.

Nu är lunchrasten nästan slut och bryggan väntar på mig. Vi närmar oss Kielkanalen sakta men säkert!

Hejsvejs!

-m

 
 
Ingen bild

mor

2 september 2013 21:18

God afton! Sitter och tittar på vart ni är på väg. Ska ni till Tyskland? Hur gick vettingen? Undrar...Mor

 
Ingen bild

mor

2 september 2013 22:00

Glömde att fråga om det blåste mycket idag? Det har blåst jättemycket här i Åsen. Var rädd om dej. Kram mor

Matilda

2 september 2013 22:36

Vi ska till England men passerar Kielkanalen genom Tyskland.
Det har blåst idag men det är bara lite småsvajjigt.
I lastad kondition är hon stadig som sjutton. Värre i ballast. Vi får se vad Nordsjön har att erbjuda, där kan det ta i som tusan. Sluta nojja! :)
Vettingen gick bra, vi hade möte idag. Allt är åtgärdat av det som skall åtgärdas. Två punkter - inga problem. Nu måste jag ut på däck, regn och rusk men det här är livet!
-m

 
Ingen bild

Janek

5 september 2013 18:15

Hello!

Matilda

5 september 2013 18:53

Hello Janek! (:

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards