Emma-Matilda

Alla inlägg den 31 oktober 2012

Av Matilda - 31 oktober 2012 20:07



HEJ PÅ ER!!
 
Jösses vad trögt det går här på bloggen, jag är lite bedrövad över de facto.
Tentaveckan är i alla fall avklarad, två tentor blev det, varav den ena har jag fått besked om, den gick jättebra!
Skönt att ha spräckt nollan, dvs jag har fått mina allra första högskolepoäng, och kul som sjutton är det också.
Jag inser mer och mer hur rätt jag hamnat och hur spänd och förväntansfull jag är inför kommande praktik.

 
Men, men, med mycket skolarbete så är det som vanligt väldigt få andra saker som hinns med.
Ni vet ju att jag exempelvis misströstat lite över den knappa tid jag fått i skogen denna höst.
Och nu, när affärerna börjar plocka fram julsaker, har jag även insett att jag glömt/missat/inte hunnit med att gå upp i min "före-jul-hösmys-känsla". Något bättre ord finns inte riktigt att beskriva den där känslan med.

Och jag, som ni säkerligen vet vid det här laget, som fullkomligt Älskar julen och tiden dessförinnan, jag har liksom kommit av mig... Mycket besynnerligt och så olikt mig.
Nåväl, kanske lite julmarknader framöver kan råda bot på det?

Hur som helst, för att inte kasta bort tiden och innan det blir dags att hänga julgardiner så har jag äntligen fått till en liten, och väldigt spattig, videoinblick i vårt hem. Om jag inte missminner mig så lovade jag det någon gång för längesedan. Kontentan är, att denna lilla video i alla fall, trots 5464546841321321 göromål, hunnits med att göras!

Hoppas ni inte blir åksjuka, det är filmat med mobilkamera och som sagt lite snurrigt osv men, men, here goes:



Jag ska göra vad jag kan för att det inte ska dröja alltför länge tills jag skriver nästa gång!


Stora Kramar till er Alla!

/Matilda

Av Matilda - 31 oktober 2012 11:38





Hej på er!

Jag har försökt få till ett inlägg i flera dagar men bloggplatsen strular med mig, i eftermiddag ska jag sätta mig och göra ett nytt försök! Nåt kommer inom kort!   Bara så ni vet.

Ovido - Quiz & Flashcards