Emma-Matilda

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Matilda - 4 oktober 2012 21:12

God Afton!

 

Det är en trött Matilda som sitter framför datorn.

Idag mellan 8.15-16.00 har jag varit på sjöräddning/livbåtsövning.

Vi har övat med våtdräkt, eller livräddningsdräkt kanske det kallas, i Göta älv och det tog musten ur mig.

Tack-o-lov fick jag en dräkt som inte läckte några överdrivna mängder, men att simma i det gråsnuskiga vattnet och att vara ute en hel dag gör en lite trötter.

 

Efter en välbehövlig dusch (Ja, dräkten läckte såklart i luvan så älvvattnet gjorde mitt hår genomblött, då kan ni säkert räkna ut fräschhetsgraden där också) så fick jag komma hem och bli ordentligt ompysslad.

        

 

Esther tycker det är roligt att borsta och sätta klämmor i mitt hår, och det är få saker som jag tycker är så sköna som när någon pysslar i mitt hår. Och hon är riktigt duktig, försiktig och instruktiv om vad hon gör, en lek jag mer än gärna leker!

 

Ah, nu kallar visst Edith på min uppmärksamhet. Jag är inte bara en badande lekmamma dessa dagar, jag är även en vandrande matfabrik också! Vi hörs min vänner!

 

Puss och Kram

Ovido - Quiz & Flashcards