Emma-Matilda

Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av Matilda - 9 oktober 2012 23:01

Hej på er!

 

Har ni haft en bra helg?

Det har jag på alla sätt och vis. Jag var i Kbg på lite småorts- och skogsterapi.

Det gjorde mig mycket gott!

 

 

Innan helgen var jag ju på Remmaren och hade sjöräddning. Tyvärr vågade jag inte ta med mig kamera eller telefon ut för att fota av den enkla anledningen att vi badade i älven.

    Tyvärr inte rättvisa bilder men vi körde den orangea livbåten som hänger på 1:a bilden.

25 personer gick det in i den, på Stenabåten som passerade förbi på bild 2 finns likadana båtar som tar mellan 50 och 100 personer, tror jag. Något osäker men modellen är den samma iaf.

Jag har med andra ord kört båt för första gången sedan jag började.

Jag gillart! Dessutom vi hade toppenväder både torsdagen och fredagen i förra veckan, och då gjorde det mig inte så mycket att plaska omkring i grå/brunt älvvatten.


Hösten har nått Götet och igår införskaffade jag  ÄNTLIGEN  min första regnjacka på många, många år, det behövs här nere har jag förstått.

 

 

 

 

 

Under mitt tidsfördriv i hissen på vägen hem passade jag på att fota den för att visa er (läs: mamma) mitt köp.

  Löjligt oseriöst Matilda, skärp dig.  

 

Även Esther har fått nya kläder, eftersom hon bar dem under dagen så tänkte jag passa på att visa dem för mor och moster via mms.

 

 

Är det nu man kan säga sådan mor sådan dotter?    

 

Trevlig Kväll kära vänner!

 

Puss

/m

Ovido - Quiz & Flashcards