Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2012

Nyfunnen kunskap

Av Matilda - 11 oktober 2012 21:56

 

 

God Afton Kära Vänner!


Det har varit en fin dag.

Jag hade inga schemalagda föreläsningar och hade möjligheten att vara hemma med flickorna istället.

Plugga har jag visserligen gjort också, och Esther var på dagis mellan 9-14 men på det hela taget så har jag haft en skön dag i sann hemma-anda.

Men nog om det.

För ett par dagar sedan när jag kom hem från skolan hade Esther något hon ville visa. 

I somras kunde hon det inte men nu har hon hittat motoriken och gissa om hon är stolt!

 


   

Synd att jag filmat på detta knasiga format men man ser ju vad hon gör i alla fall.

Eller? Hon har alltså lärt sig att hoppa på ett ben.

Ett litet steg för mänskligheten men ett jätteskutt för Esther Nyman!   

 

Ja, jag ville bara dela med mig av detta.

 

Trevlig Kväll!

/M

 

   

 

 

 
 
hos familjen vanlig

hos familjen vanlig

16 oktober 2012 05:52

En sån duktig tjej!!! Det måste vi nog testa här hemma oxå, judit kunde inte heller i somras men kanske nu... för enl henne själv så är hon stor och bäst på det mesta!
kram kram

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
hos familjen vanlig

hos familjen vanlig

29 oktober 2012 15:14

Inspirerad av Esther testade vi här hemma oxå och det gick sådär.... filmade oxå men lyckades inte lägga upp den på bloggen, tog sån himla tid att ladda ner :(
ha det gott,
kram j.

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Matilda

29 oktober 2012 20:11

Åh va roligt! Ja, nu är det det enda hon gör och man ska helst av allt titta på HELA tiden!:)
Ja, det där men att ladda upp videor tar sin lilla tid här på BP. Jag har komprimerat mina så då tog det bara sisådär en kvart... :/
Kul att du lät dig inspireras!
Stoor Kram-m

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards