Emma-Matilda

Alla inlägg den 14 september 2012

Av Matilda - 14 september 2012 20:44

God Kväll!

 


Sitter här i min ensamhet, lyssnar med ett halvt öra på TV:n i bakgrunden.

Per och Esther har åkt till Kbg i eftermiddag så Edith och jag är hemma själva.

I detta ögonblick ångrar jag att jag inte åkte upp. Hade varit skönt att ta lite helgledigt, fått lite skogsluft i lungorna...

 

Meeen, men, jag har lite, eller, egentligen ganska mycket, att läsa så då får man snällt stanna hemma och tampas med självdisciplinen.

I själva verket tycker jag nog mest synd om mig själv, har lite tråkigt här i min ensamhet och behövde bara få beklaga mig lite.

Och så är jag ju faktiskt inte helt ensam, både Edith och katten håller mig sällskap. 

Och så finns ju skogsluften alltid kvar, får jag abstinens så är den bara ett par timmar bort med tåget.

 

Jag ska skämma bort mig med nåt gött, gärna onyttigt, tror jag bestämt...   

 

Trevlig Helg Kära Vänner!

 

Puss och Kram

/Matilda

Ovido - Quiz & Flashcards