Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 30 september 2012

Nya mål och nya framsteg

Av Matilda - 30 september 2012 22:36

God Afton!

 

Kära vänner, har ni haft en skön helg? Det hoppas jag att ni har!

Här i Götet har det varit ganska gött, si sådär 15 grader, soligt och omväxlande lite regnigt men perfekt promenad- och träningsväder.

Jag har bestämt mig för att komma igång ordentlig med träningen igen. Edith blir 8 veckor på tisdag och det är hög tid att jag tar mig i kragen, slutar vräka i mig ätbara ting som om jag vore gravid och arbeta bort fladdret kring magen/rumpen.

Jag vill komma i mina "smaljeans", japp, jag har ett par som ligger där i garderoben och hånskrattar åt mig.

Jag är ju inget fan av träningssajter, nyhetsartiklar mm men jag har hört att sätta upp rimliga mål är en bra början. Ok, så jag tänker att innan jul ska väl detta vara möjligt: (OBS! Varnar känsliga läsare för obehagliga bilder)

    Ja, målet är att kunna knäppa dom alltså. Om det inte framgick. Hehe..

 

Nåväl, det är det nya målet.

 

Vad beträffar nya framsteg så har min lilla bebis börjat le. Onsdagen den 19:e log hon till Per för allra första gången. Vi var hos frisören för att klippa Esther, och medan jag stod bredvid Esther så passade den lilla på att smila upp sig för sin far. Nu har det blivit mitt mission att dokumentera detta, jag vill ju visa er detta. Men hon är såklart svårflörtad när kameran kommer fram.

          Inte jättebra bilder men lite glad ser hon ju ut att vara.

Sitt söta leende bjöd hon mig på under torsdagen den 20:e, och gissa om mitt mammahjärta smälte och en tår fälldes. Mitt lilla hjärta!

 

 

 

Kramar till Er!

/Matilda

 
 
hos familjen vanlig

hos familjen vanlig

1 oktober 2012 20:50

TAck för alla fina kommentarer!! Det känns verkligen som att du menar när du lämnar en kommentar och det betyder mycket för mig.
Fina bilder på både dig och barnen, om jag hade en sån kropp som du (kanske jag hade för drygt tio år sen...?) hade jag varit helnöjd även om jag inte fick plats i jeansen!! Här väller det både fram o bak och på sidorna... bara uppåt inget hänger!
Söta bebisbilder oxå, tror minsann att hon är lite lite lik Esther ibland sötingen.

kram kram

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards