Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 3 september 2012

Ett axplock från sommaren!

Av Matilda - 3 september 2012 19:46

God Afton! 


En lite trött Matulda framför datorn här. En lång, intressant dag på Lindholmen har förflutit.

Jag undrar hur mycket mer information Chalmers har kvar att leverera till oss?
Och framförallt - hur jag ska komma ihåg allt?

Inloggning där, lösenord här, SUI, transportstyrelsen, Ping Pong, Studentportalen... Det tar sin lilla tid att hålla isär allt och komma ihåg var man läst/sett/hört något som är viktigt. Ja, sånt är det.


MEN, det var ju inte därför jag satte mig vid datorn för att prata skola, det kommer ni garanterat få höra mer om framöver.

Jag tänkte faktiskt visa er vad jag sysslat med i sommar.

Min, eller rättare sagt vår sommar 2012 har bestått utav galet mycket fixande och donande. Allt från flytt till ommålning, sy soffklädsel, barnafödande och så den där lilla mikro-semestern till Visingsö/Vadstena förstås!

Egentligen kanske detta förefaller fullkomligt ointressant men för min egen del vill jag komma ihåg sommaren 2012 som en av mina mest kreativa och produktiva somrar på mycket, mycket länge.



      Esthers Stokke-stol gick från träfärgad, om man kan kalla det så, till vit.


    Två hyllor som jag haft ett tag fick gå från tråk-brungröna till bara ljusgröna. Inge före/efterbild dessvärre men resultatet är betydligt bättre än det var innan.


  Jag har sytt mitt livs första gardin, en hissvariant med knytband med hjälp av bästa svärmor. Jag har verkligen aldrig sytt någonting innan, jag hade träslöjd i grundskolan för att jag alltid trott att jag haft tummen mitt i handen när det kommer till sömnad och sånt där.
Men jag är faktiskt mycket nöjd med resultatet, och så var det ju roligt också! 


Okej, den här bjuder jag på.... I synnerligen gravidigt tillstånd målade jag och Per, fast han var ju förstås inte gravid, om i Esthers rum och i hallen här i lägenheten i Gbg.



Och sist men kanske inte riktigt minst, mitt sommarmastodontprojekt!

Från det här:

 


Till det här:

  Och då syftar jag inte riktigt på varken Per eller Edith.

Näe, jag har klätt om vår soffa!

Jag var så innerligt trött på den mörka, murriga färgen, katten som gått lös på armstöden och ryggkuddarna som spruckit i sömmarna så då fick det bli så här istället.
Det är väl det som tagit längst tid, jag höll på i stort sett varje dag under hela juli månad och hade gärna fortsatt lite till, några dynor som inte är färdiga på baksidan, men Edith ville annorlunda.
Måttligt klumpig har jag harvat omkring på mina föräldrars vardagsrumsgolv och mätt, mätt, mätt, klippt, nålat, mätt lite till, sicksackat och grejat. Men satan i gatan vad nöjd jag är, ja, det måste jag nog faktiskt få lov och säga. Det blev en helt ny soffa för omkring 1700:-. Den luktar dessutom nytt, och det bästa är att det inte gör mig så mycket om det spills eller smutsas ner, en ny soffa hade kostat betydligt mer.


Ja, där har ni lite av mitt sommarpyssel.

Det har varit en härlig sommar och den hade gärna fått vara några veckor längre. Men man kan inte få allt.


Exempelvis räcker det här gott och väl!

 


Trevlig Afton Kära Vänner!

Nu ska jag ta mig en kopp te och mysa med familjen, imorgon ska jag lära mig mer om sjökort och sånt där spännande!   


Puss och Kram
-m

 
 
Ingen bild

mamma

5 september 2012 09:43

Hej hej
Jag kan maila ner en bild på hur det såg ut hos oss bland alla kuddar, tyger och TRÅDAR....
Snyggt blev det i alla fall till slut. Bra gjort!
Kram mamma

Matilda

5 september 2012 20:37

Haha! Ja.. Det var sy-kaos i en månads tid. Impad av din uthållighet ändå. ;)
Tusen Tack för all hjälp!!
Kram-m

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards