Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2012

"Den stora planeringen 2012" Summering

Av Matilda - 2 augusti 2012 17:08

Hejsvejs!!

 

Tänkte passa på att riva av ett litet inlägg medan Per kör bort bilen till Örgryte och Esther roar sig med katten.

Minns ni det här inlägget?

 

Hur har resultatet blivit då?

Jo:


  • Jag har kommit in på högskolan, på mitt förstahandsval: sjökaptensprogrammet på Chalmers Lindholmen!!

  • Jag blev klar med mina gymnasiestudier och har världens bästa sommarlov!

  • 15:e juni flyttade vi från Nacka

  • 2:a juli fick vi tillträde till vår nya lägenhet i Annedal i Göteborg

  • Landade den 31:a juli i nya lägenheten och förbereder oss just nu för bebisen som skall komma den 13 augusti. Förhoppningsvis och hemskt gärna tidigare!! 

  • Per är numera pappaledig sedan igår, 1:a augusti

  • 21:a augusti börjar skolan men kursstart, dvs de faktiska kurserna jag ska läsa under höstterminen, börjar inte förrän 3:e september

  • Och min Älskade lilla Esther börjar på förskola den 28:e augusti

Jag kan knappt tro att det är sant. Det vi pratat om, strävat emot och kämpat för i så många månader börjar nu ta form på allvar. Nu börjar resultatet av "den stora planeringen" att ta verklig form och jag kan inte med ord beskriva hur lycklig och till freds jag är med tillvaron.

Näe, orden räcker helt enkelt inte till.


Så fort jag känner mig någorlunda nöjd med mitt hem så lovar jag att visa er det.

Just nu är det fortfarande ett litet kaos med lådor högt och lågt, det tar sin lilla tid men så länge vi gör det tillsammans så har jag inget emot det.

Livet kan inte bli bättre just nu!


Puss och Hej på ett litet tag!

 

 

 

 

 
 
hos familjen vanlig

hos familjen vanlig

3 augusti 2012 07:09

Så härligt!! Har funderat på hur ni har det och när ni flyttade. Skönt att höra att allt har gått bra, och snart kommer det ju en liten bebis. Så häftigt även om jag inte direkt är avundsjuk, iaf inte på just förlossningen...
Hoppas vi kan komma o hälsa på er nästa sommar eller så.... så får ni visa oss stan!
Även grattis till att du kommit in på skolan, även om jag inte riktigt förstår ditt yrkesval (gillar inte sjön o vatten) är jag verkligt glad för din och er skull.

kram kram
Vill såklart vara med och gissa på bebisen, eftersom du tror på en kille får jag gissa på en tjej istället. Tror hon tittar ut på tisdag 7/8 och väger 3130 kg och är 51 cm lång :)

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards