Emma-Matilda

Alla inlägg den 25 september 2011

Av Matilda - 25 september 2011 20:42

Hallå, hallå!


Kvällen har lagt sig, tystnaden likaså.

Jag har så mycket roligt jag vill berätta för er men att ta sig tid att blogga är inte prioriterat. Det är synd och skam men jag får liksom ta igen det i lite lagom dos så här emellanåt istället. Här kommer lite bilder från veckan som gått, håll till godo!


Marvin är extremt mattekär!

    Och stundom extremt svartsjuk på barn och man, då tar han ut sin rätt på följande vis... Inte okej. Eller jo, lite sött tycker jag ju att det är så samtidigt..


     

Vi hittade en ny lekplats i vårt bostadsområde, det uppskattades!


Helgen kom och fredagen bjöd mig på utgång med vänner. Efterföljande lördag hörde därmed kanske inte till min veckas bästa dag..

Men ut åkte vi, Per ville kameramappa (ta kort på hus till nåt 3D-projekt) och Esther blev lovad lördagsglass. Det sistnämnda var lika mycket till min förtjusning i sann bakis-anda.

              Dessvärre ville jag sitta på en bänk, Per ville fota och Esther fann det mest festligt att springa mellan oss, mer festligt än själva glassätandet tror jag. Nacka eller Finntorps kyrkogård för övrigt, av jordens alla platser....


                    Idag, söndag, har vi gått runt Sicklasjön och jag har gjort fiskburgare, för första gången någonsin, med hemlagat mos. Mycket gott om jag får säga det själv. En bra söndag med andra ord.


All for now!


Puss och Kram

/Matilda 

Ovido - Quiz & Flashcards