Emma-Matilda

Alla inlägg den 6 september 2011

Av Matilda - 6 september 2011 20:59

Idag har det varit Esthers dag, eller ja, det är Lilian som har namnsdag och det heter Esther i tredjenamn. Min kråka!


Hennes dag i bilder:

     

Vi satt länge, länga och pusslade och byggde med klossar.

Esther Älskar tornet av klossar som hon fått av Pers moster Nettan när hon bara var liten bebis.

Från att hon lärde sig att greppa saker tills hon började gå och bära omkring på grejer så har det lilla tornet följt med. Särskilt den minsta av klossarna. 


  Vi bakade en superenkel, nästan simpel, kladdkaka med lite, lite arraksmak. Det var gott!

Vi har varit ute och lekt i parken och när Pappa Per kom hem bjöd han oss på sina panbiffar. Och så, iförd nattlinne, intogs den lilla kakan. Då var hon trötter.


         


Och sist myste vi lite framför den smutsiga badrumsspegeln innan vi borstade tänderna. Det händer rätt ofta att vi gör det skruttan och jag.

 

Esthers dag!

Av Matilda - 6 september 2011 09:09

Igår var jag glad och stolt över dottern, den dansanta sprattelmajjan!

Idag vill jag slå ett slag för min oerhört mångsidiga fästman.

Ha, ha!  


Minns ni att han bejakade sin kreativa ådra genom måleri för några veckor sedan?

  En liten reminder..



Nu har han även tagit steget ut i köket, satt nävarna i en bulldeg och åstadkommit ett gäng Goda kanelbullar!

 







Du är bra Älskling!   

Ovido - Quiz & Flashcards