Emma-Matilda

Alla inlägg den 2 juli 2014

Av Matilda - 2 juli 2014 08:51

 

 

God Morgon,


Ännu en dag till sjöss på väg mot Lübeck. Dagarna trillar på i rasande fart och på fredag är vi tillbaka i Göteborg igen. Då påbörjas också min sista vecka ombord, känns märkligt att det snart är slut...

Nåväl, min plan är att inleda veckan med ett par dagar i maskin. Det är alltid festligt att gör ett gästspel "down under", något jag absolut ser fram emot. Lovar att återkomma med uppdateringar.


Just nu går jag 4-8-vakten vilket gör att mina dagar känns exceptionellt långa. Visst, lite sömn efter frukosten kl 08 kanske skulle vara på sin plats, men det går bara inte att sova.


Istället sysselsätter jag mig på bästa möjliga sätt: serier, bastu, spel och plugg. Det är ganska behagligt och inte alltför ansträngande om jag får yttra min mening. Men om jag ska vara helt ärlig, jag har lite hemlängtan till mina flickor. Det är blandade känslor så här på sluttampen. Ja, ja, så är det!

 

Solen tittar fram igen efter en regnskur, kanske man kan sitta ute och läsa? Bäst att undersöka saken.

Kram på er!

-m

Ovido - Quiz & Flashcards