Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

Skepp o Hoj!!

Av Matilda - 23 augusti 2012 16:48

God Eftermiddag!

 

Ja, här sitter jag vid nu datorn igen. Nu har allvaret dragit igång och timmarna framför burken kommer högst troligen flerdubblas i jämförelse med hur sommarmånaderna sett ut.

Just nu försöker reda ut ett och annat som bl.a rör min nya mail och plattformen Ping Pong.

Ja, ni vet ju att jag gått och börjat skolan och det är mycketatt hålla ordning på.

Visserligen har vi bara mjukstartat än så länge men det är så mycket nytt och samtidigt så roligt att jag mer än gärna lite spenderar extra tid på att sätta mig in i allt nu direkt i början. 

 

Jag har gått och blivit chalmerist och förhoppningsvis har jag en sjökaptensexamen i världsklass om 4 år, åtminstone om jag ska tro på det mina lärare säger.

De tre senaste dagarna har jag träffat fler nya människor än jag nog gjort de tre senaste åren, tillåt mig att citera prins Daniel: "känslorna är lite all over the place".

Men det är på det mest positiva sätt som det kan tänkas vara, för varje dag känns det mer och mer som jag verkligen gjort ett rätt val och hittills har allt varit långt över mina förväntningar.

Och lagom till jul är jag förmodligen redan ut på min första praktik, på ett riktigt fartyg, var vet jag inte än, vem vet, kanske på Suezkanalen, kanske på Hurtigruten?

 

 

"Ingen är skönare, skönare än sjöare!"

 
 
hos familjen vanlig

hos familjen vanlig

26 augusti 2012 07:36

Du är så häftig!! Att du ska plugga till att bli som Pippis pappa (mycket Pippi här hemma nu) känns bara så overkligt. Liksom inget vanligt jobb ju :)
Tack för alla fina kommentarer, jag satt o läste din blogg när Judit kom häromdan o frågade vad jag gjorde. Sa att jag kollar på Esther och då ville hon oxå kolla. Tyvärr krånglade bilderna och det gick inte att kolla på de förstorade. Så besviken hon blev då...
kram kram

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards