Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2012

Edith - Två veckor

Av Matilda - 21 augusti 2012 21:48

Hej på Er!!

 


Ja, hur summerar man två fantastiska veckor på bästa möjliga sätt när orden inte riktigt räcker till?

Idag blir Edith två veckor gammal men det känns som om hon skulle vara äldre än så.

Vår tillvaro under dessa två veckor har känts precis så naturlig och enkel som om hon alltid varit en del av vår lilla familj fast hon bara är två veckor gammal.

Denna lycka, denna överväldigande, enorma lycka som jag känner den går liksom inte att beskriva.

Det är livet på små rosa moln, hur fånigt det än må låta.

 

Ja, så när ord inte räcker till får en överdosering av bilder föra större delen av talan.

Två veckor i bilder med början vid Esthers och Ediths allra första möte torsdagen 9/8-12. Även Ediths första möte med kusinerna Sigrid och Gösta samt mormor, morfar, morbror Anders och Tanja på Lysekils camping.

 

       


 

        Söndagen 12/8-12. Första mötet med farmor, farfar, farbror Johan och farfars far Göran. På promenad till Skansen kronan.

 

    Tisdagen 14/8-12. Morgonmys med mina flickor. Eftermiddagspromenad med påbylsad bebis till Slottsskogen, lekplatsen Plikta. Pappan och Esthern kan man skymta vid och i den långa rutschkanan. Första badet som sedan följdes av kvällsmys.

               

 

 

Fredag 17/8 - måndag 20/8 -12 Tur upp till Karlsborg innan skolstart. Kusinträff med Karl och Alexander och ännu mera kvalitetstid med fröknarna på morgonkvisten.

              "Morgonstund har guld i mund"

 

 

Torsdagen den 9/8-12    Stor och Liten

 

 

Klockan börjar närma sig 23-tiden och det är hög tid för mig att krypa till sängs.
Imorgon klockan 8.15 står det svensk sjöfart i delta-salen på mitt schema.

 

Ta hand om er!!


Stora kramar

Matilda

   

 

  

 
 
hos familjen vanlig

hos familjen vanlig

22 augusti 2012 22:18

Så härligt ni verkar haft det och så fina bilder på söta flickor (ja ni andra oxå :))... o häftigt att du börjar skolan redan.
Ha det gott vännen,
kram j.

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards